Friday 16 January 2015

Tutorial Ikatan Assist Hook Buat Micro Jigging



Jigging season dijangka bermula selepas Tahun Baru Cina yang menandakan berakhirnya musim monsun di Malaysia.Malah ada juga pemancing hardcore yang berani keluar ke laut saat-saat musim monsun sedang membadai lautan.

Deruan ombak pantai dan bau kesegaran laut dari Tanjong Batu memberi satu adrenalin rush buat pemancing yang gian untuk merasa sentapan ikan pada jig.Bagi melepaskan gian tersebut mari kita buat persediaan sebelum bermulanya jigging season.Dibawah adalah video tutorial bagaimana mengikat assist hook untuk micro jig yang di sediakan oleh Atoy Comstar iaitu salah seorang Fishing Engineer kami.


Assist Hook- Micro Jigging Part 1: http://youtu.be/wFDeDBLIy8A

Assist Hook- Micro Jigging Part 2: http://youtu.be/DibBEXWVIHE

Assist Hook- Micro Jigging Part 3: http://youtu.be/auJ2CbYtG6s









5 comments:

  1. helo boss...mau tnya..kalau nk jig cast utk main tenggiri, perlu tak tukar tali kevlar tu ganti dgn steel? tq... 0174701202 -kaduk-

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi satu mau tanya kalau mesin abu omega saiz 4000 dan rod 6-25lbs, brapa berat jig sesuai guna?

      Delete
  2. Salam bro, utk cast jig tenggiri, tidak digalakkan utk menukar kevlar kepada steel, tetapi tidak dilarang. Tuan boleh menggunakan kevlar yg lebih besar atau yg mempunyai steel wire dlm kevlar.

    Utk rod 6-25lbs, berat yg d sarankan biasanya akan d tulis pada rod (contohnya:8-17lbs, disaranakan 5-20g)..klau tuan berniat utk menggunakan jig yg lebih berat, pastikan tidak terlalu jauh jaraknya.

    ReplyDelete
  3. Tq tuan atoy sudi kongsi ilmu

    ReplyDelete
  4. Sama2 tuan atif, kita sama2 belajar, kongsi ilmu bersama, jgn nanti kita d tuntut sebab tak sebarkan ilmu..hehehe...btw tq sebab sudi utk baca blog kita...kita cuba utk memberi lebih input berguna utk kita bersama...

    ReplyDelete

About Us

Recent

Random